torsdag 3 november 2011

Pleppo och Pippi

Igår kväll besökte vi Wasa teater och såg föreställningen Pleppo Live. Jag rekommenderar alla som inte redan har sett den att försöka få tag i en biljett, om ni inte redan har en, och gå och se den. Vi tyckte att den var suverän. Jag och Björn var ändå av lite olika åsikter. Jag hade önskat flera sketcher med gamla godingar, medan Björn gärna hade sett mera nytt material. Jag antar att det blev en rätt så bra blandning då. Alla fick lite av vad de ville se. Sedan fick jag också med mig en Pleppo tygväska som jag tänkte ha som stickväska.

Jag tyckte att den var perfekt som stickväska...
Igår fixade jag också klart min pippi halsduk. Den blev lite annorlunda mot bilden eftersom att jag använde ett smalare garn, men jag är bara glad att den blev som den blev för jag har nog mera användning för den här modellen än om den skulle ha blivit som en sjal. (Ni kan försöka ignorera min ONLY tröja som jag fick när jag var typ 14 år, det är min lediga dag och jag skall bara vara hemma och skriva skolarbeten, därav min vackra utstyrsel. )


Den kommer att värma skönt i vinterkylan.





Nu skall jag vara en effektiv studerande så att jag får skapa en ny sticksöm senare idag.
Ha en skön höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar