onsdag 30 november 2011

Sista november

Studierna har växlat upp lite denna vecka, därmed den dåliga uppdateringen. Men vi har ändå hunnit med mycket på några dagar. Vi har julpyntat hemma, druckit massor med glögg, ätit julmat under lilla julshelgen, bakat pepparkakshus och mycket annat. Som ni märker är det mesta julrelaterat. Det blir lätt så när man vill hinna suga in så mycket julkänsla som möjligt innan det är över.
Godsaker som hör julen till fick vi redan till lilla jul

Jag fick ett sött litet hjärta av Björn till lilla jul

Ikväll skall pepparkakshuset färdigställas. Lite kristyr behövs för att göra det finare, men stommen är i alla fall ihop nu. Ett dygn sedan processen påbörjades.

I söndags klädde vi granen och Björn sätter stjärnan i topp.

På lördagen firade vi lilla jul med bl.a. denna trevliga typ. Alla andra bilderna är tyvärr inte för allmän beskådning.


Förra veckan gjorde jag en julklappspåse. Eller själva påsen är köpt,jag sydde bara god jul på den.

Imorgon får jag öppna första luckan i min muminkalender!

En sådan fick Björn.
Källa


Nu skall jag försöka göra klart pepparkakshuset och kanske ha lite tomteverkstad med en rykande kopp glögg till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar