söndag 16 oktober 2011

Otursdagen

Ny dag med nya möjligheter. Igår var det definitivt inte min dag... Dagen började med att jag försov mig. Eller egentligen försov jag mig inte men jag hade ställt klockan att ringa en timme tidigare än vad som var nödvändigt för att jag skull hinna läsa på tenten lite innan klockan nio. Men nej, klockan 7.54 vaknade jag. Då var det bara att hastigt koka kaffe, äta lite frukost och i fem minuter titta på tentlitteraturen... Så jag hann med andra ord inte läsa alls. Sedan kom det andra bakslaget för dagen. Vi gick inne i tentsalen och skulle anmäla oss men vid anmälningen sade tentövervakarna att vi inte fick ha någon miniräknare med oss. Va?? Ingen miniräknare! Lycka till att räkna exponentialfunktioner och logaritmer i huvudet. Det blev kalabalik. Alla vi som skulle tenta sa att vi nog helt säkert får ha miniräknare med eftersom att det nu inte krävs av oss att vi skall kunna sådana formler i huvudet som behövdes för tenten. Men eftersom att examinatorn inte hade skrivit på tentbladet att det var tillåtet att ha miniräknare som hjälpmedel kunde inte tentövervakarna tillåta att vi fick använda dem. Det var alltså bara att sätta miniräknaren i väskan och sätta sig på sin plats. Tentövervakarna skulle försöka kontakta examinatorn för att fråga hur det riktigt låg till. Under denna tid (ca. 20 min.) fick vi bara sitta på våra platser och bara vänta. Inte riktigt en sådan känsla man önskar att ha när man skall skriva en tent. Till slut fick de tag i examinatorn som lyckligtvis meddelade att det nog var tillåtet med miniräknare. MEN nu hade vi ju alla lämnat våra miniräknare i våra väskor och dylikt, därför fick vi inte alla hämta dem på samma gång, utan en i taget av ett tiotal personer fick gå upp i gången för att hämta sin miniräknare. Först sen var det dags att börja räkna... Jag skyller på att ståhej för att det troligtvis inte gick så bra i tenten....
Otursdagen är inte slut ännu. När jag sist och slutligen hade bestämt mig för att fara ut på stan själv ändå skulle jag ta mina nya kängor. Det var alltså första gången jag skulle använda dem. Men tror ni inte att dragkedjan var sönder på ena skon! Jag hade ju förstås inte sparat kvittot eftersom att det var länge sedan jag köpt dem. Men det var bara att fara till butiken och fråga om de ändå kunde fixa dem. Och där kom första medgången under dagen. De meddelade vänligt att jo de skulle föra dem till skomakaren och fixa dem på deras bekostnad. Men innan jag hade kommit till butiken hade förstås bilen krånglat och stannat i korsningar...
Jag tror faktiskt att dagen sedan förlöpte rätt så smärtfritt. Jag var till GW gallerian och strosade runt lite. Sökte efter en dräkt som skulle passa bra när man är ute på en joggingtur. Visst funkar min dräkt som jag har nu men den andas inte alls eftersom att den är en vatten- och vindtät dräkt. Men jag hittade inget till ett passligt pris så det blidde inget av det.

Istället fick den här följa med mig hem. De hade muminmuggar för endast 10 € på CM så jag kunde inte motstå...
Too-ticki



Dessa benvärmare kunde jag inte undgå att köpa från Lindex. Riktigt tjocka och sköna.

Jag köpte också en rosbukett som stöder Rosa Bandet.

Nu skall jag ta tag i nästa tentlitteratur. Kanske jag skulle hinna med en solskenspromenad idag om jag är riktigt effektiv...

Ha en skön söndag alla! Njut av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar