onsdag 19 oktober 2011

Pippitröjan är klar för användning

Nu är den äntligen klar! Den har legat i en korg hela sommaren och hösten bara väntat på att bli ihop sydd. Igår tog jag mig i kragen (kanske främst för att inte ha dåligt samvete över att jag inte läste på tent, jag gjorde ju någon nytta i alla fall...) och sydde ihop den och virkade en kant. Det enda jag har virkat i mitt liv är mormorsrutor och de tröttnade jag rätt så fort på... Men nu klarade jag av att virka kanten helt utan hjälp och råd. När man inte mera har en mormor som fixar det man inte själv kan göra så är man tvungen att försöka själv. Och jag är faktiskt riktigt nöjd över slutresultatet.

Den är lite olika nyanser på bilderna men den är nog stickad i naturvit och inte vitt.







Nu när jag har fått klart ett projekt så tänkte jag börja med nästa. För tillfället har jag bara två sticksömmar på gång så jag tänkte tillåta mig att starta upp en tredje. Kanske denna skulle vara något...
Men först på dagens program står tentläsning. Det är imorgon som den skall skrivas så något borde jag få att fastna på hårdskivan innan dess... Men det är ju trots allt så roligt att sticka.

Ha en bra höstdag och blås inte bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar