måndag 19 september 2011

Ett fantastiskt veckoslut

Veckoslutet är över, igen än en gång och det är dags att återgå till den gråa och trista vardagen. Även fast jag har få föreläsningar och tänker att jag borde ha hur bra tid som helst att skriva de där arbeten eller läsa den där boken så hinner jag ändå inte. Vart flyger tiden iväg..
Veckoslutet var en succé! Det var den bästa på länge. Även om lördagen började med att vi försov oss två och en halv timme.. Sedan när vi i alla fall hade ätit frukost i lugn och ro for vi till Tropiclandia och spenderade några timmar där. Det var ett antal år sedan jag senast var dit och jag hade ett minne av att det var liiite större. Men roligt hade vi ändå. Väl hemma igen skålade vi i skumpa och gjorde oss fina för kvällen. Efter en hujsigt god middag på fondis bowlade vi en timme på Cinema bowling. Björn vann ganska överlägset men jag tror att han bara hade tur... Lördagen får en tiopoängare. Det var längesedan vi hade en riktig dejt och unnade oss riktig kvalitetstid. Tack älskling för en perfekt dag! (I ett annat inlägg skall ni få se vad han överraskade mig med..Han har minsann öronen på skaft fast man inte skulle tro det alla gånger..)
På söndagen hade vi besök av busfrön och deras mamma. Vi fikade, traskade till minimani och käkade McDonalds mat. En avslappnad och skön söndag med andra ord!
Helt apropå ingenting, här är förresten mina nya vinterskor. Fyndade dem förra veckan vid Andiamo men tjejen i kassan sa att det är konstläder så jag skall inte använda dem när det är som kallast på vinter.. Det var i och för sig då jag hade tänkt använda dem. Men på hösten och våren när det är slaskigt går det bra att använda dem. Jag tänkte inte just då på att fråga varför de inte skall användas när det är som kallast för jag blev så paff av hennes påstående. Någon som kan förklara för mig vad som kan hända om jag använder dem då? Vilket jag med största sannolikhet ändå kommer att göra..





Nu skall jag dra med Björn på en länk. Hoppas det inte börjar regna alltför mycket...

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar