fredag 14 oktober 2011

Ännu en dag i matematikens underbara värld

Här är vi fortfarande förkylda. Björn hostar nästan lungorna ur sig medan jag bara är snorig. Jag tror starkt på effekten av vitlöken; jag har ätit mera vitlök under en veckas tid än vad jag normalt sett gör under ett år och jag har lyckats hålla förkylningen på avstånd. Ingen feber eller hosta, bara lite snorig. Det måste vara vitökens effekt. Sen är det en helt annan sak att hela lägenheten, och jag också för den delen, luktar vitlök när jag sätter igång med min dunderkopp.
Jag har två lediga dagar från skolan denna vecka, igår och ännu idag. Jag är verkligen tacksam över att mitt schema lyckades bli så för hela gårdagen satt jag vid skrivbordet och räknade. Från morgon till kväll men undantag för några inloggningar på FB och lite läsande av bloggar men totalt sett blev det en massa timmar som jag pillade på min miniräknare. (Som för övrigt är helt värdelös men eftersom att jag ändå har så lite matematik i skolan känns det onödigt att köpa en ny bättre...) Jag har alltså en riktigt jobbig tent på lördag och jag har bestämt mig för nu skall jag komma igenom den. Så idag skall jag också bara sitta vid mitt skrivbord och räkna, hela dagen lång! Och fullständigt ignorera det vackra vädret där ute...


Dags att sätta igång... Köp aldrig en liknande miniräknare! Den är värdelös; inget är logiskt på den! Vilken tur att detta är förhoppningsvis sista gången jag måste använda den under mina studier.


Jag måste bara visa detta fantastiska erbjudanden som vi fick från en bilfirma här i stan. Det var adresserat till Björn så jag antar att det är jag som menas som "följeslagare". Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det ordet men positivt är det åtminstone inte!


Ha en trevlig dag och njut av höstvädret ni som har möjlighet!

1 kommentar: