lördag 15 oktober 2011

Sjukstuga vs. shopping

Så var då tenten skriven. Jag måste medge att jag kommer att bli mäktigt imponerad av mig själv om jag få godkänt. Det gick med andra ord inte riktigt bra. Men bara att hoppas på det bästa... Jag skulle inte ha någon lust att läsa på den igen i februari.
Nu är dagens dilemma om jag skall bege mig ut på stan och småshoppa lite. Jag har inte tänkt spendera några stora belopp eftersom att jag precis beställt efter två klädesplagg för ellos, helt impulsaktigt. Och som ni redan vet; som studerande är man inte rik. Men som sagt mina tanke var att vi, jag och Björn, skulle spendera ett par timmar på stan idag, leta efter lite nödvändiga produkter och sedan handla, för vårt kylskåp börjar gapa tomt. Men nu har ju Björn fått lunginflammation, eller hur länge han har dragits med det är en sak, men igår konstaterade läkaren att det antagligen är det som han har och gjort att han hostat så fruktansvärt på senaste tiden. Så om jag skall fara på stan idag måste jag göra det ensam och tanken var ju lite att spendera en dag tillsammans på stan, kanske luncha något gott... Den idén får alltså skrotas. Men nu vet jag inte om jag ändå skall bege mig ut och se om jag fyndar något eller om jag stannar inne med sjuklingen och fortsätter på mina sticksömmar... Hur som haver borde det handlas mat och jag antar att jag får bege mig ensam ut och göra det. Alla dessa I-landsproblem...



Dessa två klänningar är på väg hem till mig. Jag vet inte när jag sist skulle ha beställt kläder från en hemsida. Men när Ellos skickade ut ett erbjudande kunde jag inte motstå frestelsen denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar