måndag 17 oktober 2011

Det straffar sig att vara för effektiv

Ibland kan det straffa sig att vara för effektiv med tentläsningen... Igår läste jag mera än vad jag hade tänkt från början eftersom att det flöt på i bra takt och det var intressant det jag läste om. Men idag... Inget vill fastna och motivationen har sjunkit drastiskt. Det började med att jag "försov" mig. Hade klockan att ringa på 8 för att stiga upp och börja läsa.. Av någon konstig anledning vaknade jag 10.11 när Björn messade att han hade fått sålt sin crossmotorcykel. Han hade nämligen farit till sina föräldrar över natten eftersom att en potentiell köpare skulle komma och provköra crossare redan från morgonen. Vilken tur med andra ord att köparen bestämde sig för att komma tidigt... Med ett ryck var jag alltså uppe ur sängen och redo att börja ännu en dag med tentläsning... Jag har hittills idag endast läst en bråkdel av vad jag har inplanerat att läsa och motivationen är i botten. Jag var för effektiv igår alltså... Hade jag tagit det lugnare med läsningen igår skulle en del av motivationen ha räckt tills idag också. För visst är det så det fungerar? Jag måste i alla försöka läsa lite mera än det jag hittills läst idag... Kanske motivationen kommer tillbaka till imorgon. -håller tummarna- Men om jag inte lyckas lära mig mera är det inget som kan göras något åt. Det blir helt enkelt en sämre tentvecka än tidigare då. Och det har jag råd med.

Dags att ta sig i kragen och vara en duktig studerande! Jag kan och jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar