torsdag 31 december 2009

Nyårsafton

Sista dagen inleds på dethär året.. Ikväll blir det nog ingen pyntad fest och vackra klänningar. Men en trevlig liten fest kommer det kanske att bli ändå. Trevlig sällskap och god dricka är en bra förutsättning åtminstone.
Nu har jag dessutom köpt en pulsmätare. Beställde efter från en webshop. Blir alltid så frustrerad då man kollar in priser och kollar vilken som är billigaste. Och sen då man beställer kommer det flera tiotals euro till, som fraktkostnader och fakturakostnader. Men rätt så billigt fick jag den nog ändå. Hoppas bara att leveransen int dröjer så länge. Jag vill ju börja använda den nu med detsamma.
Gårdagen tillbringades med min goda vän Emmy. Vi lunchade god mat, även om det inte blev den restaurang som vi tänkt oss. Men det var nog god mat ändå. Sen shoppa vi lite och uträttade ärenden. Jag köpte ett par kängor och två par jeans för ca 25 euro. Men det var tack vare mina presentkort som jag använde. Vilken skön känsla att köpa ett par vinterkängor för ynka 4,50 och två par jeans för endast 20 euro. Om det är något som piggar upp shoppingen är det definitivt när man inte behöver punga ut med en massa pengar för att få det man vill ha.
Björn tillbringade kvällen med sitt band och jag tittade på film och utnyttjade "crossarn" en stund. Kvällen blev fullständig när jag sen upptäckte att det kom ett nytt avsnitt av morden i midsomer. När jag hade tittat det klart kunde jag gott och väl somna.
Idag skall jag försöka hinna med en stund på crossarn innan det blir att ställa sig till vår lilla fest. Kanske under tiden som Björn packar ihop sina spelgrejjor kan jag träna lite. Men först måste här städas lite.
Rip, de som dog i skottlossningen i Esbo idag. Förbannar sådana människor som kan göra något lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar