fredag 18 december 2009

Nu är det minsann jullov

Tänkte att jag sku ta mig lite tid att skriva ett blogginlägg. Länge sen sist. Men nu har jag äntligen jullov och kan pusta ut. De tenter som vi har fått resultat på har gått riktigt bra och jag är nöjd. Speciellt i tyska muntliga kursen fick jag poäng som var långt över mina förväntningar. Men kul att se resultat när man försöker. Och den kursen har varit allt annat än givande så de va skönt då man fick lite credits för alla de stunder man suckat åt att man valt att läsa tyska.
Idag får B också jullov. Han skriver tent för tillfället, men sen är det ledigt för oss båda två. Läänge.. Vi hade till en början tänkt fara till hemtrakterna redan idag men sen bestämde vi oss för att fara först imorgon eller på söndag. Varför skall vi stressa hem redan idag då vi lika bra kan vara här och njuta av att göra ingeting istället. Kanske det blir ett varv på stan ännu. De flesta julklapparna börjar vara inhandlade men alltid hittar man något smått och gott.
Idag skall jag sätta symaskinen på sin rätta plats och vara riktit effektiv när det gäller klänningen. Men den borde inte ta så länge att göra. Inga knepiga detaljer. Bara rak och enkel. Så länge maskinen gör som jag vill är allt frid och fröjd.
Vädret har varit helt fantastiskt de senaste dagarna och idag när jag tittade på termometern och det bara visade -5 grader blev jag lite besviken. Jag tyckte att det var så underbart när det knarrade under skorna när man gick i snön och man kände riktigt hur kylan bet i kinderna. Men den försvann lika snabbt som den kom, dendär kylan.
Nej nu! Fram med symaskinen och julmusik ur högtalarna. Här skall fixas!
GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar