tisdag 29 december 2009

What to do?

Jahapp då har julen vari och fari. Oj vad jag längtade till julen men skönt när den är över. Det blir så stressigt och så mycket man skall hinna med. Men riktigt soligt har allt rajttande också vari. Roligt att se nära och kära som man annars sällan ser. Det som var riktigt speciellt var på söndag kväll, söndagen före julne. När vi alla gymnasieflickor samlades hemma hos Malins, vi drack glögg och bara skvallarade. Det var precis som förut, som om vi aldrig skulle ha slutat skolan. När vi började tänka efter kom vi fram till att vi inte har varit på samma ställe allihopa sedan vi gick i gymnasiet. Det är ju tragiskt hur det blir. Men riktigt roligt att vi alla hade passligt att träffas en gång. Trots att vi är många som studerar i Vasa så blir det ändp inte att man träffas så ofta. Man har sina egna skoluppgifter och projekt som måste göras och man har olika fritidsaktiviteter, men det är tur att vi kan känna oss lika avslappnade i varandras sällskap fast vi inte träffats på länge.
Idag skall jag cykla upp till heide och busa med barnen. Kanske det blir en sväng till pulkabacken om vädret tillåter. B är i jobb idag så då passar jag på att hitta på något roligt att fördriva tiden med. Vilken tur att de bor så nära att det bara är att traska iväg dit, eller med cykeln tove.
Nyårsafton närmar sig med stormsteg och jag har ingen aning om vad vi skall hitta på. Det vore roligt med en riktig nyårsfest. Men fina dekorationer och trevligt sällskap, men det blir knappast av. Ingen har ork att ordna något sådant. Dessutom brukar de jag umgås med inte vara så förtjusta i att klä upp sig och ställa till med en fin fest.. :) Om jag känner dem rätt.
Nu är den färdigt ritad.. När kommer det att ske.. Spännande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar