fredag 4 december 2009

Helgen skymtar bakom hörnet

Nu har jag varit slarvig med uppdaterandet igen..
Int har de nu hänt så mycket speciellt.
Igår var mamma och hälsade på oss. Vi vandrade i centrum lite och förstärkte julkänslan ytterligare bland all julmusik och julprydnader. Sedan bakade vi pepparkakshus från scratch samtidigt som vi löste världsproblem. Allt skulle bli så mycket bättre här i världen om alla gjorde enligt vad vi tyckte. Nu e pepparkakshuset äntligen klart. Att man tar på sig stora uppdrag gång efter gång när man vet att det inte kommer att bli lätt. Men nu e de klart och till nästa år kommer jag antagligen att ha glömt bort hur jobbigt det är att göra ett muminpepparkakshus.
Idag ska vi fara hem igen ett varv. B skall jamma hela lördagen och jag kommer antagligen att sysselsätta mig med skolarbeten på dagen. Sedan på kvällen skall jag med min kära mor på Carolas julkonsert i runebegrssalen. Det har blivit lite av en tradition att alltid fara på den. Och om man inte har haft julkänslor innan kommer de garanterat då.
I onsdags när jag kom hem från skolan hade B gjort en skattjakt till mig. Det var det roligaste jag gjort på länge. Han hade nämligen dagen innan sagt att han skulle köpa en muminkalender till mig. Men när han skulle köpa den fanns det ingen. Istället för att helt lämna mig utan några mumin saker hade han köpt tre julgransbollar som han gjort en skattjakt och den slutade sedan i kylskåpet. Vad det fanns där vet bara han och jag...
Ännu återstår två lektioner innan jag kan ta helg. Kanske jag överlever. Trevlig helg!
Lycka till i tenten B!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar