fredag 11 december 2009

Tent och julstämning-> ingen bra kombination

Tänkte passa på att blogga lite innan jag far till skolan. Bara två föreläsningar idag och de e tur. Annars skulle jag inte ha tid att läsa på tent. Fruktar inför tenten som är imorgon. Det är så att om det kommer en viss typ av uppgift så kommer hela tenten att gå åt skogen, den uppgiften kommer då att fungera som bas för de andra uppgifterna som man skall räkna, och jag har ingen aning om hur man skall göra eller tänka för att få det rätt. Men om det inte kommer just den kanske det går något så när. Det andra är inte så svårt. Får vi hoppas.
Hela helgen kommer med andra ord att gå läsandets tecken. Jag borde nämligen hinn läsa två och en halv böcker innan tisdags morgon. Problemet är inte att hinn läsa. Det gör man nog, men att ta in alltihopa är värre. Och det är ju ingen vits att man läser om man inte vet vad man läst och förstått. Nå, de blir väl att läsa så mycket man hinner och orkar ta till sig.
På lördag är det också tänkt att vi skall hinna julhandla. Julklappar i all sin prakt. Och om jag känner mig själv rätt så kommer jag ändå inte att ha så stor motivation att sätta mig ner och läsa meddetsamma som jag kommit hem från skolan efter att ha skrivit tenten. Då kan det vara bra att ta lite "ledigt" och inte tänka på skolan ett tag. Men sen på kvällen borde jag ta mig i kragen och verkligen lösa klar den bok som jag håller på med.
Skall packa det sista i skolväskan och börja söka mig till skolan.
Psst.. björn du é ett riktigt blindstyre.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar