onsdag 6 januari 2010

Rosor i alla ära

Såja. De nya året är här och min eget konstruerade tatuering är på plats. Jag är supernöjd över den. Men nu e de bara att vänta på att det har gått ca veckor. Då behövs de inte lika mycket omvårdnad. För tillfället kan jag bara använda tröjor som har en dragkedja på framsidan. Men de svänger jag och har baksidan framåt och ärmarna i. På de viset täcks inte ryggen och tatueringen är fri. Men de här leder dock till att det är rätt så kallt om ryggen. När det blir för kallt täcker jag (eller rättare sagt B) in hela ryggen med hushållspapper så att jag sedan kan, med viss hjälp, sätta på mig en stooor t-skjorta.
Vilken tur att jag har B här hemma ännu. Och imorgon har han en kort dag och fredag ledig. På det sättet har jag hela tiden någon som kan tvätta och sedan smörja in min rygg. Jag skulle aldrig klara det själv.
När den har läkt ordentligt skall jag ta bilder och sätta upp. För er som inte har hört om den kan jag berätta att det är en ros-stjälke längs hela ryggen. Det är fyra rosor längs den och en som är störst finns högst upp.
Jag trodde inte att det skulle göra lika ont som det sist och slutligen gjorde.. På en del ställen kom han troligtvis åt någon känslig punkt för då var jag nära att säga stopp.. Men jag bet ihop och eftersom att jag lät honom göra klart hela på en och samma gång utan pauser tog det bara en timme.. Eller bara och bara. En timme med konstant smärta är rätt så lång tid. Men jag uthärdade den. Och nu e de bara allt skötande som e de jobbiga. Jag kan ju inte ens luta mig i soffan eller på en stol. Men tänkt vilken bra hållning jag kommer att få i slutändan. Inget ont som inte för något gott med sig.
Nu e B rejält utråkad så jag skall hålla honom lite sällskap. Trevlig fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar