onsdag 9 december 2009

Julmys överallt

Sitter för tillfället i skolan och väntar på att min sista föreläsning för idag skall börja. Har just skrivit tent och därmed slutade jag omänskligt tidigt och har nu en massa tid som man kunde sätta på att läsa på tent, om man hade motivationen så att säga.
Jag har ingen som helst motivaion att läsa på tenter nu. Jag vill bara sitta hemma i vår mysiga soffa, dricka antingen jultét, som min mamma köpte till mig och som smakar Underbart, eller glögg ur våra nya glöggmuggar och samtidigt titta på en julfilm. Har en massa julfilmer på datorn min som jag skulle vilja se, men tiden finns inte till. Men som tur är hinner både jag och B se ett avsnitt av sunes jul ett avsnitt av kaspar i nudådalen varje dag.
Igår efter att vi hade städat unnade vi oss egengjord pizza och julkalender i soffan. Finns det något mysigare än julen. Dessutom behöver jag bara 4 granar till i min veikkaus kalender för att vinna 1000 euro. Och jag är säker på att detta år kommer att bli de året då jag vinner mera än 5 euro. Helt bergis.
På lördag har jag tent men efter det skall vi julshoppa. Vi skall ha så juligt i helgen och jag är säker på att B tycker att det är lika roligt som mig; titta på julfilmer, dricka glögg, äta pepparkakor och ha tusentals ljus som brinner lite här var i lägenheten.
-suck- 45 min kvar innan föreläsningen börjar. Men de blir väl att använda sig av naamakirja för att fördriva resten av tiden. För finansieringsanalysen lockar verkligen inte. Det sparar jag tills ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar