måndag 7 december 2009

Sven, sven, sven är min vän

Måndagen är här igen. En stressig vecka kommer det minst sagt att bli. Idag har jag varit i skolan på två lektioner men gjort ett arbete och två presentationer. Imorgon blir det skola från halv nie till fyra fast jag bara har en föreläsning. Men jag och min gode vän A skall vara väldans effektiva och förhoppningsvis göra klart arbetet som vi hittills bara skjutit upp till sista stund. Men de borde inte ta så lång tid bara vi koncentrerar oss.
På onsdag så har jag tent, men sen så blir det inte något speciellt torsdag eller fredag. Men sen på lördag igen blir det tent. Bara det blir jullov så att man kan pusta ut. Men egentligen så har jag det inte så stressigt ännu. Det kommer väl nästa vecka när tenterna kommer igång. Nu är det mest grupparbeten som skall fixas.
Idag har jag hunnit titta en julfilm och pyssslat på samma gång. Sen så har jag ett bröd på gång också. Ett fuskbak. Men de som har sagt att en bakmaskin är den onödigaste grejen har inte levt ett fattigt studieliv med lite tid över till att baka eget bröd. Det finns inget godare och framför allt härligare och enklare än att lägga mjöl och diverse ingredienser i maskinen när man kommer hem från skolan och sen så har man nybakt bröd till kvällste. Det är så enkelt. Jag njuter av den härliga doften och magen kurrar för den vet vad som komma skall. Men först blir det sven.
Nu skall jag släcka datorn, dra på mig svett kläderna och njuta av svetten som kommer att rinna efter en stunds trampande på sven.
See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar