lördag 5 december 2009

Snögubben är naken

Helgen är här och det känns underbart! Gårkvällen spenderades på lugnt vis här på tallbacken. Vi drack glögg tittade på sunes jul och umgicks med de man inte träffat på länge. Dessutom gjorde jag festfrisyrer till syrran och hennes kompis. De skulle på bal. Jag hann aldrig se de när de var finklädda med sina kavaljerer men jag är säker på att de var hur snygga som helst.
Tänk, när jag var i syrrans ålder hittade jag B. Och se var jag är idag. Aldrig hade jag trott detta. Tänk om hon har hittat sin man för livet nu. Men hon är ju så liten. Men jag är säker på att alla tyckte det om oss också. Inte hade jag trott att jag fem år senare skulle vara tillsammans med samma kille, förlovad och lika lycklig som jag var då vi knappt kände varandra och satt där i sängen och knappt vågade hålla varandras händer. Men precis lika känner jag än idag. Kanske inte lika nervöst och pirrigt att sitta tillsammans i soffan men jag är fortfarande lika galet förälskat i honom och jag tacksam varje morgon jag får vakna bredvid den person som jag känner att jag skall tillbringa mitt liv resten med. Ja tänk om A har hittat sin också, vilken lycka hon måste känna då!
Idag är B och spelar hela dagen. Han for på förmiddagen och jag är riktigt stolt att jag orkade stiga upp samtidigt som honom. Vilken tur att jag gjorde det. Jag kommer att hinna med så mycket mera då. Som att läsa tentlitteratur.. Vilket jag skall försöka göra men känner jag mig själv rätt är mina förhoppningar hundra gånger högre än vad jag faktiskt kommer att uppfylla.. Men de gör inget. Jag är lycklig ändå. Idag är en bra dag.
Sitter och lyssnar på Carolas nya julskiva. Ingen större hit. Men julkänslan kan man ju inte låta bli att känna av. Ikväll kommer det absolut att kännas mera som jul. Om det ändå skulle finnas lite mera snö på marken.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar