torsdag 26 november 2009

Pigg som en spigg

Befinner mig för tillfället i skolan och skall ha min "enda" lektion idag. Lektionen från klockan 8.30 fick lida idag. Men jag beslöt mig för att sov ordentligt och tillräckligt och sedan vara pigg och få något uträttat istället för att stiga upp tidigt och vara super trött och hängig resten av dagen. Om jag hade stigit upp kl. 7 hade resten av dagen spenderats i soffan och ingenting skulle ha blivit gjort. Nu är jag pigg och orkar med mycket än idag. Bara lektionen skulle börja så småningom så att jag får fara hem och pyssla med allt det jag har att göra.
Gårkvällen blev förresten riktigt trevlig. Bara synd att inte ordningsvakterna kan hålla reda på jackor och klädhängslappar. Om man får en lapp när man lämnat in sin jacka borde man ju få samma jacka när man ger lappen tillbaka. Men tydligen fungerar det inte riktigt som det är tänkt. Men till slut hittades B:s jacka och vi kunde avnjuta lite nattmat. Mindre trevligt var det att vandra hem i regnet. Men hurtiga som vi är så tog vi chansen och småsprang hela vägen.
Imorgon blir det att fara hem-hem. Börjar var väldans länge sedan jag sist var det. Men det skall bli riktigt skönt att komma hem och äta färdigkokad mat. Bara allt packande som jag avskyr. Men när vi kommer tillbaka till Vasa på söndag skall jag ha en massa julsaker med mig som skall pryda lägenheten. Bl.a. skall jag ta formarna till muminpepparkakshuset. Vilken tur att jag har fyra händer till mitt förfogande i år. Det kanske går mindre smärtfritt då.
Nu börjar snart lektionen. Jag ser lillajulshelgen skymta om hörnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar