måndag 23 november 2009

Göra eller inte göra

Befinner mig hemma i vardagsrummet och har inget att göra. Även om skolarbeten hopar sig på hög. Men det är inget av arbeten som jag kan göra under en håltimme som spenderas hemma, eftersom att alla är grupparbeten, eller pararbeten rättare sagt. Kl. 14 skall jag befinna mig i skolan igen för då har jag en tyska lektion, den borde inte räcka ett helt pass, hoppas innerligt att den inte gör det.
Idag är det nästan storm här i Vasa. I natt har det blåst starka vindar och jag har inte sovit min vanliga skönhetssömn som innebär sömn nonstop från dess att jag lägger ner huvudet på kudden till att klockan ringer. Men jag har inte varit vaken länge, bara vaknat upp av allt blåsande och sedan somnat om igen. Vilken tur att man har så lätt för att sova.
Ikväll blir det sista gången aerobic före julen. Hoppas verkligen att jag inte får min irriterande värk i ögat symptom igen. Förra måndagen hade jag sådan huvud och ögonvärk att jag var tvungen att skippa aerobicpasset. Men idag har jag verkligen lust att fara.
Min tatueringsfeber har fortfarande inte försvunnit. Jag hade tänkt att när man väl har vant sig så har man inte lika stort behov av att göra en till, men tji fick jag. Jag har jätte stor lust att göra en till. Och det värsta är ju att jag vet vad jag skall göra så det är inget hinder heller. Fråga är då bara om jag skall göra en till inom en snar framtid eller vänta. Men jag borde ju göra den inom en snart framtid om jag skall göra den så att den hinner läka ordentligt innan våren och sommaren kommer och man vill börja vistas i solen lite mera avklädd. Det är tid att ta sig en funderare. Åsikter välkomnas varmt!
Jag brukar alltid ha jätte svårt att veta vad jag vill ha som julklapp och jag brukar inte tycka att jag behöver något extra. Men i år har jag flera saker som jag har kommit på att jag skulle behöva. Jag är inte van vid att behöva "sortera" ut vad man skall önska sig och inte göra. Tough decision.
Dags att läsa igenom vårt Telefongespräch och leta upp de sista översättningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar