onsdag 18 november 2009

Fortfarande har vi vatten i kranen

Onsdag morgon.
Jag har börjat 10 varje morgon hittills denhär veckan men jag har ändå haft klockan att ringa samma tid som B stiger upp.. Jag försöker dra mig upp ur sängen men de går int. Och varje morgon har det resulterat i att jag har stigit upp där kring en halv 9. Men som tur är e ja ganska lång i mina studier så de e int så mycket som ligger på hög. De e mest grupparbeten och dylikt, och de kan jag ju ändå inte göra kl 7 morgonen.
Igår satt en lapp i trapphuset att vattnet sku vara avstängt här idag mellan 8-14, men ännu har vi nog rinnande vatten i kranarna. Jag som till och med hade B att "tappa i kannan". Men de e bra så länge de kommer. Man kan int göra så många morgon rutiner om de inte finns vatten. Men vilken tur att vi har en kaffekokare med en termos så att han kunde koka kaffe till mig också. De e d bästa med att sova längre än vad han gör, tallrik, sked och mugg finns färdigt på min plats vid bordet och kaffe finns färdigt kokat. Bara att sätta sig ner och äta. Vilke underbar kille jag har.
På fredag kommer käraste A hit. Hon skall hälsa på oss hela helgen. Men jag kan tänka mig vilken aktivitet vi kommer att agna oss mest åt, i alla fall A och jag.. B kanske inte orkar hänga med i alla svängarna. Sicken tur att vi har ett trumset då där hemma som han kan sysselsätta sig med.
Men före vi kan ägna oss åt vår favorithobby, jag och A, så har jag en tent på lördag som måste skrivas. Jag kopierade böckerna igår som ingår i tenten. Sku börja läsa dem på kvällen, men de resulterade i katastrof. Den ena boken e de bara lite som vi sku läsa så jag hade siktet inställt på att läsa hela de, men jag orkade inte alls koncentrera mig så den fick bli kvar på soffa. Istället var jag en aktiv studerande och skrev på min servicerapport.
Ikväll ska jag äntligen fara till M och T och se hur de har de. Jag gissar att de e precis i M stil. Och de e vackert och mysigt. Men först ska vi vara hurtiga och ta oss en promenad. Skönt att komma ut och göra något annat. Jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk i måndags så jag var tvungen att skippa aerobic. Men de tog jag igen med ett pass med Sven igår.
Nu borde jag kika igenom min rapport lite till, innan jag är tvungen att dra på mig vinterjackan och bege mig ut i ruksvädret.
Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar