måndag 23 november 2009

Nu är det jul igen

Ännu en måndag som dyker upp alldeles för snabbt. Men de e bara att packa skolväskan och inse att alla arbeten som borde blivit gjord under helgen fortfarande inte har blivit skrivna och inlämnade.
Helgen har varit riktigt gemytlig. Lördag morgon innebar tent. Klockan ringde, jag orkade dra mig upp och fara och skriva tenten. Men det är väl ungefär där. Jag förväntar mig inte några höga siffror. Kändes inte riktigt som att det gick super precis. Men det är att hoppas att man blir godkänd. Efter att tenten var inlämnad shoppade jag och min syster. Alldeles för mycket kan man nästan säga. Men det var väldigt stressbefriande att bara vara ute och strosa runt i centrum. På lördag kväll var jag alldeles sliten efter allt vandrande och speciellt eftersom att man stigit upp kl. 7 på morgonen, så jag låg bara på soffan och tittade film medan B hade sällskap och A chattade hela kvällen lång, som vanligt.
Söndag innebar julöppning i centrum. Nu har jag verkligen fått julstämningen tillbaka. Det var så underbart mysigt. Vi drack glögg och åt pepparkakor på torget, lyssnade på Fredrik Furur som sjöng ett par vackra sånger, dessutom köpte vi allt som man behöver till en julgran. En julgran, en matta, en stjärna att ha i toppen, glitter och bollar. Och nu har jag införskaffat alla bollar som finns att fås i mumin serien. Nu väntar jag bara på att få sätta upp granen och börja pynta den. Men kanske man åtminstone borde vänta tills det blir december.
På söndagkväll tittade film och kl 18 skulle de ha ett fyrverkerispel på torget och till allas vår lycka kunde vi se fyrverkerierna från vår balkong. Det var jätte vackert, men B tyckte att jag betedde mig som ett litet barn när jag förundrades över hur vackert det var. Men vem tycker inte att det är vackert att stå på sin egen balkong och kunna se fyrverkerier som skjuts från Rewell Center taket. Det blev en super mysig söndagkväll.
Denna vecka innebär skolarbeten och presentationer och förberedelser. Men nästa helg är det lillajul och det kommer att göra att denna vecka går lite fortare i alla fall.
Julen närmar sig med stormsteg, underbart eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar