fredag 20 november 2009

Belöningssystem

Sitter vid köksbordet och har just druckit upp mitt eftermiddags kaffe. Skönt med en paus från all tentläsning. Känns int som att jag kan alls så mycket som jag borde kunna tills imorgon. Men lite går väl in när man räknar en massa uppgifter. Men det sku vara skönt att man vet varför man skall göra på ett visst sätt, istället för att tänk att här är frågan uttryckt på det viset så att det borde handla om en viss teststatistika. Och det värsta är att dethär bara är en deltent. Det kommer flera. Och så ett arbete i ämnet också. Tack och lov att jag bara behöver gå en kurs i forskning- och undersökningsmetodik. I alla fall bar en typ av kurs. Om man sen blir tvungen att gå om samma kurs är en helt annan sak.
Men ikväll kommer som sagt syster yster hit. Före det skall B och jag fara och handla en massa gott som vi ska smaska på i helgen. Allt sånt som jag skall belöna mig med för att jag är en flitig studerande och förhoppningsvis kommer att läsa på tent även fast det blir en fredagskväll. Och imorgon när tenten är över skall jag belöna mig med att shoppa, även om jag egentligen inte sku ha råd. Men bara för att se till att jag inte tappar studiemotivationen helt innan jag får jullov. Men motivationen är det rätt så bra med, det är bara det att jag vill bara de läsa de roliga ämnen. Jag kan sätta timtal på att renskriva min rapport till en marknadsföringskurs, men i bokskut och affärsredovisningskursen känns de inte lika viktigt och motiverande att renskriva inlämningsuppgifterna. Men nu e de bara ett arbete kvar i den kursen. Halleluja moment.
Under hela helgen kommer jag inte att ha tid med Sven och det gör mig lite lessen i ögat. Jag har kommit honom så nära under den senaste tiden.. :) Men nästa vecka så skall vi tillbringa några kvällar tillsammans igen. I promise.
Nu måste jag återgå till mina urvalsmetoder ett tag till innan jag helt tappar orken och lusten. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar