onsdag 18 november 2009

Varifrån kom mörkret

Skoldagen är avklarad. Den kändes väldigt lång fastän jag inte ens hade full dag. Men det var så mycket teoretiska ämnen. Men tyska lektionen var nog det roligaste jag varit med om.
Vi hade som läxa att fundera på en stad i Finland där man skulle kunna bygga en anläggning för bastu produktion. Det var olika faktorer som man måste presentera varför de skulle funka så bra just i den stad man valt. Alla hade förberett det jätte bra och sen skulle vi diskutera och argumentera för den stad man valt. Först var det lite stelt men sen kom diskussionen igång. Och det var så roligt hur alla försvarade sin stad och alla kom med jätte bra argument. Jag är också förvånad hur flytande vi alla pratade. Det var första gången som jag kände att jag faktiskt behärskade språket och kunde säga min åsikt utan att man var tvungen att säga något liknande för att man inte kom på de rätta orden. Sådana stunder känns värt alla studietimmar man spenderat.
Ikväll blir det som sagt fika med M. Men före det borde jag titta igenom min rapport ännu. Jag är lite osäker på den. Imorse hade jag färdigförklarat den, men nu efter att vi haft ännu en föreläsning i ämnet och nya synvinklar presenterats är jag inte så säker på den mera. Kanske jag borde modifiera den ännu lite. Ännu har jag tid, deadlinen är först på måndag.
När blev de förresten såhär mörkt ute. Jag reagerade på det idag när jag slutade skolan. Jag slutade kl 16 och det var alldeles mörkt ute, redan. Börjar man kl 8 och slutar 16 hinner man ju aldrig se dagsljus. Skönare är det om man är ledig en stund mitt på dagen så att man åtminstone får lite dagsljus under promenaden hem. Förutsatt att man inte har något grupparbete att göra så att man är tvungen att stanna i skolan för att arbete vid datorn.
Dags att plugga in minne pinnen och fortsätta på rapporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar