tisdag 24 november 2009

Nya kläder i all sin prakt

Tisdagen är så småningom slut. Ännu fattas ett pass med sven och en tekopp framför tv:n under filten från min lista över saker som bör uppfyllas innan jag kryper till sängs. Idag har varit en givande dag. Om man bortser från de ända två urtråkiga lektionerna som jag hade. Vi fick gjort planeringsrapporten på rekordtid och jag kunde därmed fara hem och luncha och samtidigt diska undan den stora högen som hade samlats. Därmed väntade inte den olustiga synen mig när jag kommer hem utan jag kunde direkt börja städa. Vilket jag har gjort nu sedan B for med grabbarna och räkna lite läxor. Dammet är nu torkat och vessan skurad och alla små saker som ligger här och där är också upplockade. Nu är det bara B:s del kvar nämligen att dammsuga. Förra gången vi städade gjorde jag alltihopa eftersom att jag tyckte att jag hade så mycket överloppstid (vad är det egentligen kan man förundra sig över ibland, existerar det?) och B hade mera läxor än mig att göra. Men den här gången tycker jag att han kan delta också. Int ska han slippa undan alldeles för lätt.
Till helgen är det lilla jul. Underbart!! Idag inledde jag nämligen julsånssäsongen. Jag kunde inte låta bli längre. I morse då jag drack kaffe och ställde mig till skolan kände jag att nu är det dags och nu kan jag inte sluta. Men sen i mitten av januari brukar jag nog ha fått nog av de samma låtarna som kommer att snurra här hos oss fram till dess. Vet int riktigt vad man skall hitta på till helgen. För tillfället lockar inte krogen med alldels för mycket folk och alldeles för trånga utrymmen. Känner mera föra att dricka lite spetsad glögg i lugn och ro eller bara umgås med gott sällskap. Nåväl mycket kan ändra till lördagen.
Idag kom förresten våra kläder som vi beställde gför en tid sedan. Alltihopa passade och jag gillade skarpt min nya ring och Ironmaiden t-skjortan och Michael Jackson t-skjortan.. Ja allt som kom gillade jag väldans mycket. Men nu har man ju då de dilemmat att skall man faktiskt börja använda allt med detsamma. Jag vill ju samtidigt känna under en längre tid att ajg har nya kläder. Och det finns inget bättre än att första gången sätta på sig ett nytt klädesplagg, då det till och med doftar annorlunda än alla andra kläder man vanligtvis använder. Men om jag känner mig själv rätt kommer de inte att vara nya så länge till. Jag är alltför ivrig till det.
Nu skall jag kolla igenom presentationen som vi har imorgon och sen ta ett pass med sven. Trevlig tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar