onsdag 3 december 2014

Vintervackert på farstun

Även om det tjocka snölagret lyser med sin frånvaro försöker jag få det lite mysigt på trappan i alla fall. Till stor del får jag tacka min pappa och svärmor för julmyset eftersom de bistått med produkter. Svärmor kom för någon vecka sedan med krukan och lyktan och i lördags fick jag kransen av pappa. Jag som var lite fundersam över var jag skulle köpa en fin krans när jag inte hann till julöppningen på lördag inne i centrum. Men så kom pappa med en istället, perfekt!

Här bloggade jag bl.a. om islyktan och granriset som numera bara är granris och ett ljus. (Och några timmar efter att bilden togs tog jag också bort granriset runt ljuset och tog bort installationen. Det var inte vackert mera. Bara tragiskt...)

På stolpen hänger också en mindre lykta nu (även tack vare svärmor eller skall vi säga lillajultomten) men den fanns inte på plats ännu på lördag när jag fotade. 


Den vackra kransen som pappa kom med!

För att få det ännu mysigare utomhus borde vi också få nån belysning till baksidan på terassen. Men det tror jag sambon får sköta om. Bara han får ordentliga instruktioner först. 


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar