torsdag 11 december 2014

Mera ekologiskt i badrummet

Nu har några fler kemikaliefria produkter flyttat in i badrummet.

Allt är köpt på Ekosoppi i Vasa. Det blev en ansiktstvätt, tandkräm och en ansiktskräm. Ansiktstvätten är från samma märke som deodoranten jag nämnde i ett tidigare inlägg, Madara. Den är i skumformat och känns lätt att tvätt med. Det står att man skall kunna tvätta bort smink med den också men till det använder jag ännu min gamla tvätt. Jag tror man behöver ganska många "pumpar skum" för att få bort t.ex. mascara. Men när min gamla tvätt är slut skall jag sätta den här nya på prov. 
Tandkrämen är från märket Urtekram. Jag har tidigare inte använt ekologisk tandkräm så jag har ingen aning om vilka märken som är bra eller dåliga. Ännu har jag inte börjat använda tandkrämen. Det som jag är rädd för när jag byter till denna, är att problemen med ilningar i tänderna skall bli värre. Nu använder jag nämligen en tandkräm som motverkar ilningar eftersom det är ett problemområde för mig. Återstår att se hur det blir sen...
Sist ut var en ansiktskräm. Och den här gillar jag verkligen! Den är lätt och passar min hud bra. Den är från märket Sante och är utvecklad för just kombinerad hud.
Nytt i badrumshyllan

Jag har haft svårt att hitta ansiktskrämer för fetare hy som är ekologisk. Hittills har jag provat på både Dermoshops och Estelle & Thilds krämer men de har inte fungerat för mig. De är alltför feta och det känns som att de täpper till min hud. En annan ansiktskräm som ännu finns i badrummet är Garnier Nordic Moisture Match. Jag hade tänkt använda upp den innan jag köpte ny, men min hud gillar den inte alls. Det dyker upp mera problemområden efter användning. Så den får nog stå kvar ett tag innan jag bestämmer mig för vad jag skall göra med den.
Gamla ansiktskrämer
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar