måndag 15 december 2014

Regn och rusk väntade utanför dörren

Snön som kom så lämpligt under helgen är borta igen. Istället väntade grått väder med hård vind i morse när jag cyklade till jobbet...
Helgen var riktigt mysig! Vi var hemma för det mesta. Med en runda på stan, lite bullbak och en julkonsert i bagaget kändes det som en fulländad helg.

Julkonserten som jag var på tillsammans med Emmi var på Ritz. Det var en stämningsfull tillställning och visst kom julkänslan sakta krypandes. Gåshud fick jag många gånger om när de duktiga solisterna sjöng!
Bildkälla

 Vi har druckit glögg, ätit brända mandlar från Skansen och ätit rätt så mycket choko! Jag tänkte vara lite liberalare med sötsaksintaget nu under julen. Det finns så mycket gott som jag inte vill missa. Sen i januari tar vi nya tag. Jag vet ju att jag klarar av det så jag unnar mig en del onyttigheter nu.

Och pulkan står fortsättningsvis uppefter husväggen och väntar på bättre tider. I smyg uppskattar jag ändå den bara marken eftersom det underlättar när jag cyklar till jobbet. Under julhelgen skulle det ändå få komma lite snö för stämningens skull!
I hopp om att få ytterligare lite julstämning skall jag med syster på julkonsert imorgon, denna gång på Wasa Teater. Vi brukar alltid vara på deras julkonsert och i år är inget undantag!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar