måndag 31 mars 2014

Loppisfynd

Helgen som gick blev en riktig loppishelg. På lördag ordnades Muksukirppis här i Vasa. Senaste gång, på hösten, fyndade jag bland annat det här. Denna gång kom jag hem med en ännu större klädhög men också några böcker och mjuka Mauri Kunnas klossar. På söndag var vi hela familjen till Suvi kirppis. Tanken var att vi skulle hitta lite mera leksaker till Colin, kanske någon bil, eller i alla fall något på hjul som man kan dra i. Jag önskade också något nytt plagg till mig själv. Tyvärr blev jag riktigt besviken. Utbudet på barnleksaker och kläder som föll mig i smaken var uselt. Mest tantkläder, flickkläder och inredningsdetaljer. Två böcker och en liten bil kom vi i alla fall hem med, en bastopp till mig själv hittade jag också. Trots att vi inte fyndade mycket var det hur som helst en trevlig familjestund och Colin fick lite social träning. Han är ju som sagt den som bäst trivs hemma, släpandes mamma i byxbenet... Men det har sin charm det också.

Två böcker och en bil från Suvi kirppis

Böcker från Muksikirppis
Mjuka klossar (Mia du kan få låna dem någon gång)

Kläderna är i tvättmaskinen så de hamnade inte på någon bild, men denna gång var det också mest sommarkläder som fick komma hem. Jag hade sensommarens resa i tankarna hela tiden. Det blir annorlunda att klä en (förhoppningsvis) krypande ettåring än det var att klä en 2,5 månaders bebis som bara var i bärselen eller i famnen.


Nu är det skönt med vardag och ny vecka. Återgår till rutinerna och reder upp hushållet. Att vädret blivit kallt igen är en annan femma...

Therese

2 kommentarer:

  1. SÅ HÄRLIGA KLOSSAR! Vill oxå ha dem. När C lekt färdigt med dem är det min tur :D Härligt med loppis. Tyvärr hann ja int kika in en sväng idag heller, men ja ska försöka mig ti Vasa snart igen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att de är riktigt härliga men tyvärr har Colin inte fattat tycke för dem ännu. Misstänker att de kanske är för stora... (och skrämmande för lilla fisilappen). Ja vi borde nog ta och träffas alla fyra (6) här snart! :)

      Radera