torsdag 3 april 2014

Nytt tyg på köksstolarna

För en tid sedan (i ärlighetens namn börjar det väl nog vara månader sedan) så skaffade jag nytt tyg till stolsitsarna till köksstolarna.(tack mamma för sponsringen!) Det gamla tyget började bli lite slitet och kändes inte så fräscht mera. Här kan man se hurudant tyg de hade från första början och hur de har sett ut fram tills nu.
Rätt så snabbt efter att jag fått det nya tyget klädde jag om fyra stolar, men de de två resterande har lämnat. Igår fick jag äntligen tummen ur och gjorde klart de sista. Nu har alla stolsitsar fräscht nytt tyg. Och jag kan stryka ännu en sak från min to-do lista. Får se hur länge jag är nöjd med den här färgen då.

När jag klädde om dem förra gången hade jag minsann gått loss med häftpistolen. Det tog läääänge att ta bort alla gamla häftstift.

Jag var tvungen att arbeta på köksbänken så att Colin skulle ha uppsikt över mig också.

Han fördrev nämligen lite tid med kökslådan så jag fick några minuters ostörd arbetsro.
Det här var det gamla tyget.

Klart!

Välkommen att slå ner din rumpa


Therese

2 kommentarer:

  1. Du har igen fixat till nya fina stolar, medan lillen har inventering.. ;-) Kram mommo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo mellan varven hinner man med ett som annat. Så länge han har en under uppsikt kan han nog vara lugn en stund med att plocka på med något eget. :)

      Radera