måndag 24 mars 2014

Tröja med ekorrar på

När det blev varmare för några veckor sedan så märkte jag att den halare som Colin brukade sova i ute i vagnen blev alldeles för varm. Han var alltid svettig då han kom in. Jag började då sätta endast en stickad tröja (plus vantar, sockor och mössa) på honom. Dessutom sov han lite bättre då eftersom han inte fick lika varmt. Den tröja som jag använt var en pippitröja som jag stickade åt honom redan när jag var gravid. Här finns bild på den. Den började med andra ord bli lite för liten. Jag stickade då en ny tröja till honom.
 
Här syns lilla baby Colin (och min fräscha mamma!) i sin pippitröja, på veneziansk.Tröjan var lite för stor då, lite för liten nu.

Mönstret som jag använt är det här. Det var ett roligt mönster att sticka men jag är lite missnöjd med färgerna. Hjärtat syns inte alls bra. Jag trodde inte att det skulle flyta ihop så mycket med det bruna. En annan sak som också blev mindre bra är knäppningen i ryggen. Men huvudsaken är ändå att det fyller sin funktion.




Tröjan är också bra att ha när vi åker bil, speciellt längre resor. Han får så varmt i sitt babyskydd med en halar på sig. En filt på benen i början innan bilen blivit riktigt varm och en tröja räcker riktigt bra.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar