onsdag 26 mars 2014

Sockor till mig själv

Mellan alla stickprojekt som går till vänner och bekanta eller sonen tog jag mig tid att göra ett par egna pippisockor, enligt Lindas mönster förstås. Jag har tidigare gjort ett par till mig själv, men då i svart och med gråa ränder. Jag har länge velat ha ett par i traditionellt pippimönster. Redan förra vintern drömde jag om ett par att dra på mina kalla fötter men då var jag alldeles för trött för att orka sticka något utöver julklapparna. Senaste vinter hann jag helt enkelt inte för jag har haft så mycket andra projekt på gång.
Men nu har jag alltså äntligen ett par egna. Om de kommer i användning alls mera i vår vet jag inte, men de finns redo att användas så fort kölden kommer till hösten.




Och igen vänder sig en bild...


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar