tisdag 25 mars 2014

Nya muminmuggar

För någon vecka sedan var Björn och veckohandlade och jag var hemma med Colin. Lillemannen som ute i vagnen så jag satt inne och slösurfade. Läste då Sofias blogg och detta inlägg. När jag läste det tänkte jag vilken fin man hon har, som kommer hem med nya muminmuggar bara så där annars.
Döm om min förvåning när Björn gör exakt samma sak! När han kom hem från sitt handlande hade han också köpt med sig de två nyaste muminmuggarna som jag ännu inte hunnit skaffa åt mig. Min karl han kan nog minsann han också!


Nya muminpappan och muminmamman


Min samling för tillfället. Här syns också kakburken, som har en hel historia bakom sig.
Nu är det bara Tove Jansson muggen med glasögonen som fattas. Den utan skaffade jag rätt så tidigt, men den med glasögonen har jag nog nästan tappat hoppet om att få i min samling. (Om någon råkar få syn på den i någon butik kan ni vänligen plocka med er en till mig då??)
Nästa mugg till samlingen kommer nog att bli årets säsongmugg. Den kommer ut i april.

Therese

4 kommentarer:

  1. Hej Therese, jag hittade precis din mysiga blogg och insåg att vi har minst två saker gemensamt (muminmuggar och handarbete) :) och jag tänkte bara berätta att än är det inte försent att hitta muggen med glasögon. Jag hittade nämligen min för ca två veckor sedan (glädjen var ofantlig) bland ca 100 muggar utan glasögon. Dessutom har jag hört att muggen ska finnas resten av året. Jag håller tummarna för att du hittar din mugg också! :) Din samling är superfin!

    Kram Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du hittat till min blogg! (och att du kan hitta gemensamma nämnare)
      Vad upplyftande att höra att du hittat den med glasögonen! Får man fråga var du hittade den? Jo jag har hört att den skall finnas hela året så jag håller förhoppningarna uppe. Kanske marknaden blir mättad på den i slutet av året så att det då finns hur många som helst kvar! :) Hoppas kan man ju alltid.

      Kram

      Radera
  2. Hej igen, jag hittade min på Iittala outleten i Höganäs, men nu efteråt har jag sett TRE (!) stycken på Åhléns i Helsingborg. Var har du letat? Finns det någon Iittala outlet nära Vasa?

    Kram Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har nog en Iittala outlet här i Vasa. Jag har nog tittat där men kanske jag borde besöka butiken oftare så jag inte missar dem... :)

      Radera