fredag 10 januari 2014

Svetten skall rinna!

Till julklapp fick jag Paolos Träningsbibel. Jag såg på Efter Tio i Tv4 här i höstas, tror jag det var. Då var Paolo där och marknadsförde sin nya bok och den lät riktigt bra. Nu när jag har den själv kan jag konstatera att den verkar vara riktigt bra. Den innehåller en massa olika övningar som man kan göra hemma med bara sin kroppsvikt som motstånd. Inga redskap behövs alltså. Träningen är uppbyggd så att du tränar 15 min. per dag och du väljer själv vilket program du kör. Passen innehåller ca 5 olika övningar som man kör enligt cirkelträningsprincipen. Passen är uppdelade enligt Nybörjare, Medel, Avancerad och Champ. Övningar i Champ ser nästan omöjliga ut så jag tror nog inte att man blir proffs i första taget. Jag har ännu inte hunnit träna något ur den men ikväll tänkte jag köra ett första pass.

Källa
Nu får jag också ta i bruk min nya sporttopp som jag vann i Johannas julkalender. Ursäkta de dåliga bilderna (och den obäddade sängen). Det var inte det lättaste att fota sig själv sådär. Det var betydlig lättare att fotografera när fokuset var på magen.


Nu har sambon kommit hem så nu skall jag inleda helgen med ett träningspass. Förkylningen är ännu inte helt borta. Till natten kommer det lite hosta. Den har hållit i sig i 1,5 vecka och nu orkar jag inte vänta på att få börja träna mera. Om förkylningen blir värre får jag ju vila igen då.

Skön fredagskväll önskar jag er!


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar