måndag 27 januari 2014

Rosa sockor

Natten var minsann inte den bästa. Vi försöker få ner matningarna till bara en gång per natt istället för två men Colin tycks inte vilja samma sak. Måndag betyder vanligtvis öppet dagis men efter nattens vakande känner jag att orken inte finns där så vi skall nog bara slappa här hemma idag.
För tillfället snurrar både diskmaskinen och tvättmaskinen och jag har plockat upp morgonens "rådd". Colin har sovit i 45 min. och jag har kokat en kopp te och tänkte sticka en stund. Det brukar inte dröja någon lång stund efter att alla "måsten" är gjorda som Colins sjätte sinne säger till att "nu är det läge att vakna".
Men nu har jag i alla fall fått 5 minuters andhämtning...

De här sockorna stickade jag till en liten tjej för en stund sedan. Hon är till och med född på samma dag som Colin. Det var så roligt att sticka i riktigt tjejiga färger. Oftast stickar jag till killar när det gäller projekt till barn. I släkten och bekantskapskretsen finns nästan bara killar (förutom vårt fadderbarn Meja) så det blir inte mycket stickat i rosa.
På kölistan över stickarbeten finns ett par likadana sockor men i traditionellt pippimönster till Colin. Han borde ju få ett par som matchar hans vantar.Men innan dess är det ett några andra arbeten som skall färdigställas och påbörjas.



Kanske jag hinner starta ett avsnitt Greys Anatomy ännu innan herremannen vaknar...


Therese

1 kommentar:

  1. Skönt att få vara hemma, efter en natt med lite sömn. Hoppas att inkommande natt får innehålla mera sömn hos er. Söta sockor. Kram mommo;-)

    SvaraRadera