onsdag 8 januari 2014

Colin goes green

Jag tänkte försöka börja använda tygblöjor på Colin. Jag tänkte inte använda bara tygblöjor, men försöker i alla fall byta ut några per dag till en tygblöja. Vi har ju bara två blöjor än så länge, de som kom med moderskapsförpackningen, så det räcker inte så långt. Känns lite dumt att köra en tvättmaskin sen med bara två blöjor i. Borde därför få skaffat flera tygblöjor. Samtidigt vet jag inte hur länge vi kommer att orka med detta tvättande så det känns därför dumt att sätta en stor summa pengar på tygblöjor som inte kommer till användning.
Nu undrar jag därför om det finns någon som har tygblöjor som är i bra skick (eller t.o.m. nya) som ni inte använder och som jag kunde få/ köpa för en liten summa. (Det är sjukt hur många som försöker tjäna storkovan på begagnade tygblöjor. Visst de kostar mycket som nya, men jag är inte intresserad av att betala bara någon euro under butikens pris för en gammal blöja... Det känns inte så fräscht.) Det finns säkert många som inte använder de blöjor som kom i lådan. Nu har ni ett ypperligt tillfälle att skänka dem till ett gott ändamål. Jag hoppas att de blir flitigt använda hos oss i så fall.
Tag kontakt om ni vill slippa några tygblöjor och samtidigt kanske rensa lite i förrådet. Colin väger förresten knappt 7 kg, så de minsta blöjorna funkar inte.



Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar