lördag 6 oktober 2012

Oktober kommer med regn och rusk

Kanske det skulle vara dags för en liten uppdatering igen... Jag vet att jag har lite svårt att komma igång med bloggen igen efter sommarens uppehåll. Men efter en dag på jobbet, där jag oftast har suttit hela dagen framför datorn så lockar det inte precis att starta datorn här hemma och fortsätta på samma linje...
De dagar jag är ledig från jobbet är det gradun för hela slanten som gäller och det betyder också många timmar framför dataskärmen.
Men jag skall försöka skärpa mig. Jag tycker ändå att det är roligt att blogga när jag väl tar mig tiden att göra det.
Det blir som vanligt, en liten bildserie över det som har hänt, endast en bråkdel, och med fokus på det jag har åstadkommit i skapandets tecken.



När oktober inleddes började jag också julklappstillverkningen.Tomteverkstaden är med andra ord i full gång. 

Redan i somras köpte jag lite olika tyger från IKEA för att sy nya kuddöverdrag. Det behövdes några månaders betänketid innan jag kom mig för att göra det.




Alla de här får samsas om utrymme i soffan tillsammans med några gamla kuddar.

Till sängen sydde jag nya överdrag till två kuddar.


Inspirerad av Linda tog jag mig tid att sticka sockor åt mig själv också innan tomteverkstaden påbörjades.

Nu har äntligen lampan kommit på sin rätta plats. Och den lyser så vacker i höstmörkret.



Idag åker Björn norrut och kommer tillbaka först imorgon. Jag har alltså en ypperlig möjlighet att titta på så många romantiska komedier som jag hinner ikväll. Men först blir det några timmars aktivt studerande.

Nu är det också mindre än en månad innan lilla bebisen förhoppningsvis kommer. Det börjar bli spännande!

Ha ett riktigt trevlig veckoslut alla trogna läsare!

Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar