fredag 12 oktober 2012

Humöret och vädret går hand i hand


Vilken grå och trist dag, både ute och inne. Vädret visar sig från sin riktigt värsta sida, det blåser och regnar. Jag borde jobba stenhårt med gradun idag men ibland kommer det smällar man får ta och all energi försvinner.Vilken tur att jag och sambon redan har planerat fredagsmys med hämtpizza så att jag har något att fokusera på under dagen.

Regn och rusk.
 Imorgon blir det också middagsbjudning med hela gänget och det lyfter minsann humöret uppe! Jag har än en gång fått äran att göra efterrätten, det är så skoj! Jag har sökt fram ett recept som jag tror skall bli riktigt smaskigt och passar dessutom hösten.

Receptet innehåller de här c-vitamin bomberna.

Jag undrar när det skall bli första gången som något misslyckas för mig. Jag är alltid en sådan som prövar på nya recept när jag skall göra något. Det är sällan jag gör samma saker två gånger. Detta gäller också när jag skall baka till någon speciell händelse, t.ex. kalas eller som nu en middag med vännerna. Jag provar alltså aldrig ett recept utan kör på bara och hoppas det blir gott. Och hittills har det faktiskt inte gått snett ännu. Men jag väntar på den dagen när det kommer att se smaskigt och gott ut men smaka riktigt illa. Den dagen den sorgen. Hittills har det ju som sagt aldrig hänt.

Idag åker lilla lillasyster till Turkiet med en kompis. Sen när blev hon så stor att hon far iväg själv på en resa? Lite orolig kommer man nog att vara under tiden de är borta. Men jag önskar er en riktigt trevlig resa och ta hand om varandra!

Dags att rycka upp sig och försöka jobba lite på gradun i alla fall. Åtminstone öppna dokumentet så att man inbillar sig att man är duktig. Nåja man kan inte alltid vara på topp.

Ha ett trevligt veckoslut!


 Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar