fredag 26 oktober 2012

Årets första snö

Ingen har väl missat att det har snöat? Igår var det en riktigt härlig dag, det snöade och haglade om vartannat. Jag hade bänkat mig vid köksbordet under gårdagen istället för att sitta vid skrivbordet som står i sovrummet. Då hade jag möjlighet att se de vackra snöflingorna dala ner. Det gav mig en massa ny energi och det var nästan så att jag kunde känna glöggdoften. Vilken tur att vi inte har handlat hem någon glögg ännu, den hade nog varit slut redan då. Jag måste nog spara glögginvigningen några veckor till ännu.
Idag tar jag lite ledigt från tråkiga saker. Björn är ledig idag också så vi skall luncha på stan och uträtta lite ärenden. Sedan blir det storstädning så att vi kan njuta av helgen i ett fräscht hem. Det skall bli så skönt med ett veckoslut som vi inte har några planer för. Sticka lite, smutta på ett glas vin och titta på någon bra film. Välkommen veckoslut!

Alla foton är från gårdagens första snöfall. 
Idag har vi betydligt vackrare väder, med solsken och minusgrader.









Så mycket väder prat det blev här nu men... Om jag hinner under veckoslutet skall jag göra ett inlägg om min nyaste tatuering.


Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar