fredag 19 oktober 2012

Höstens gåvor

Idag blir det som sagt att åka norrut när sambon kommer hem från jobbet. Jag är riktigt spänd över veckoslutet. Så mycket skojjigt på programmet. Dessutom skall jag också bara ta det lugnt och njuta av höstvädret i hemtrakterna. Jag tänker mig långa promenader, med och utan sällskap och bara få andas in den friska luften.
Denna morgon började jag också med en promenad. Jag trotsade regnet, drog på mig regnkläderna och vandrade upp och ner för Vasas gator i nästan en timme. Det var härligt att komma in i värmen och avnjuta frukosten efteråt. Gröt med egengjord äppelmos och en vitaminslurp och smakade himmelskt efter promenaden.


Mera ekologiskt kan det nästan inte bli.

Nu skall jag börja packa väskan och låta ännu en dag förflyta utan att jag öppnar Dokumentet. Nästa vecka tar vi nya tag.


Trevligt veckoslut!


Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar