onsdag 21 december 2011

Underbara jullov

Jag njuter för fulla muggar över mina lediga dagar här hemma! Hur underbart är det inte att kunna välja mellan alla roliga ting som finns. Morgonen börjar med lugn och stillsam julmusik, tända ljus och frukost i lugn och ro med sambon. Sedan är det bara att besluta sig för vad dagen skall innehålla. Jag kan baka, sy, sticka, titta julfilmer... Vad helst jag vill. Det är så underbart och jag känner hur hela jag fylls med ny energi. Och det bästa av allt. Jag har ett jätte långt jullov. Något skolarbete skall jag nog hinna göra klart under lovet, men nu innan och under julen är det ledigt.
Igår hann jag med massor av roliga saker. Dessutom tittade jag på en av de filmer som alltid måste ses innan julen, Miraklet i New York. Nu är det bara Grinchen kvar så kan julen komma.

Igår bakade jag knäckebröd, riktigt lyckade faktiskt. Men de måste kavlas riktigt, riktigt tunt för att de skall bli knapriga.



Igår gjorde jag också en förvaringsplats till mina strumpstickor.

Inget mästerverk det här heller men det fyller sin funktion.



Nu är det bara att fundera ut vad som skall göras med dessa.

Om andan faller in idag skall jag baka lussekatter.

Hoppas att så många av er får ha någon dag ledig kring julen åtminstone så att ni hinner varva ner och samla ny energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar