söndag 18 december 2011

Pågående projekt

Igår på kvällen och under natten har vi fått ett litet snötäcke på marken. Jag hoppas de skulle frysa på nu så att detta skulle få stanna fram till jul åtminstone. För tillfället ser det väldigt slaskigt och vått ut.
När jag nu har fått klart alla julklappar har jag mera tid att sticka till mig själv igen. Sockorna som jag så gärna vill ha klart till jul är det bara foten kvar på. Det var det i och för sig för en vecka sedan också, men eftersom att jag inte hade kollat tillräckligt noga att det nya nystanet var av rätt färg måste jag nu riva upp det som jag hunnit göra innan jag upptäckte felet. Inte alls mycket men det tar ändå emot att börja riva upp. Det är roligare att börja på något nytt. Dessutom har jag haft lite problem att hitta just det garnet, men igår hittade jag det äntligen. Så kanske de blir klara ikväll...

En liten bit att riva upp och sedan bara foten kvar.

En annan modell av sockor som bara skall sys ihop.

De här sockorna, dock bara den ena klar, stickade jag på tåget när vi var ner till Helsingfors. Jag panikletade efter ett mönster ca. en kvart innan vi skulle åka eftersom att alla pågående stickningar jag hade inte skulle ha sysselsatt mig länge.


Nu skall jag minsann försöka få med Björn ut på en promenad i den vita vintervärlden!
Trevlig fjärde advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar