torsdag 22 december 2011

Lussekatter

Nu är det inte länge kvar tills det är jul. Någon julstämning har jag minsann inte fått ännu, eller den har väl snarare försvunnit med det dåliga vädret. För tillfället har vi i alla fall lite snö i Vasa. Men jag har förstått att det har kommit mera snö i hemtrakterna. Idag skall vi packa bilen full till bristningsgränsen och sedan styra kosan till hemtrakterna för att fira jul där. Hur läge vi stannar är det ingen som vet. Björns jullov slutar 9.1 så senast då är vi tillbaka. Men jag skulle nog inte ha något emot att åka tillbaka hem redan efter nyår. Hem är alltid hem, den egna sängen och alla rutiner som finns. Men som sagt vi får se..
Igår bakades det lussekatter här så det stod härliga till. Vilken tur att jag endast gjorde en halv sats, det går inte åt så många bullar på två stycken... Men jag kommer att ta dem med mig idag så skall vi se vem som får smaska på dem de kommande dagarna.

Nam nam..

En del bullar kunde dock se ut så här..
Detta var första gången jag bakade lussekatter helt på egen hand, jag har gjort det sisådär två gånger innan.. På huslig ekonomi i högstadiet och hos min "syster" Eva-Maria för många år sedan...
Men de annorlunda formade smakade minst lika bra.

Jag har också pysslat klart med de sista julklapparna.

Här är ett annat projekt som bara väntar på att färdigställas.

Dags att börja rota fram allt som går att packa i. Jag ogillar verkligen allt packande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar