måndag 19 december 2011

En gräslig skapelse

Idag när jag skulle söka efter ett par stickor till ett nytt projekt blev jag så irriterad på alla stickor som ligger huller om buller och aldrig hittar man det man söker efter. Jag gjorde slag i saken med en gång och letade efter gammalt resttyg och började klippa till. Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra det, jag var för lat för att göra upp en plan med mått och en klar vision över det färdiga projektet. Så jag klippte lite, sydde lite, utvecklade liter mera i tanken och sydde lite till. Kom på att jag ville göra på ett annat sätt, för lat för att sprätta upp, syr på med en ny söm bara..
Detta må vara något av det fulaste jag har skapat. Men det fyller sin funktion perfekt! Det är bara jag som kommer att se det och det är inte tänkt att vara en vacker skapelse att titta på. Det har endast en funktion och det är att hålla reda på mina stickor. Därför ser det ut som det gör.. Men oj så skönt att ha lite ordning och reda. När jag har tid nästa gång, eller när jag blir lika irriterad över oordningen skall jag fixa något till rundstickorna och strumpstickorna. Detta får duga än så länge.




Alldeles snett.

Jag har ingen aning om hur många färgers trådar det finns. Jag använde mest resttrådar som inte används till annat och när jag kom till slutet hade jag ingen ork mera att försöka få något så när likt heller. Men sömmen den uppfyller sin funktion trots de många färgerna.

Lätt och smidig.


Jag har också fixat klart de konstiga sockorna. De är riktiga myssockor att ha på hemma. De formar sig lite konstigt kring foten men sköna är de i alla fall.

Med mjuka pyjamasbyxor till kan inget gå fel.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar