fredag 2 december 2011

Pepparkakshuset

Idag har solen lyst i flera timmar och det har inte känts lika dystert som de tidigare dagarna. Men jag saknar fortfarande snön...
Här kommer en liten bilduppdatering på julstöket hemma hos oss.

I tisdags stod det pepparkaksbak på schemat hela kvällen.



Björn fick fria händer med att dekorera en del pepparkakor. Det bör påpekas att Lilla My faktiskt har glasögon på sig...

Björns björn

Lilla My som jag antar att skriker något...





Muminhuset är efter ännu ett år av trix och fix äntligen klart.
I år deltog den blivande ingenjören flitigt i bakandet och jag kan nästan säga att det blev mindre snett än tidigare år, men då har det i och för sig varit med stor precision som bitarna har satts ihop. Inget slarv hit och dit inte...





Vi har tänt julljuset, idag skall 2:an bort.

Efter min julklappsverkstad igår finns det nu många paket under granen.

I verkstaden är det dock ännu kaos...


Efter en effektiv eftermiddag på stan igår är nu alla julklappar inhandlade. Några få saker på sticklistan finns ännu men jag känner ingen panik ännu. Mera osäkert är det med mina egna sockor...

Nu skall jag tända massor av ljus, värma glöggrytan och inta en skön position i soffan resten a kvällen med sticksömmen och en bra julfilm som sällskap!

Imorgon blir det julmiddag!!

1 kommentar: