måndag 12 september 2011

Tävling med muminmuggar

Som ni säkert minns så visade jag mina samlade muminmuggar. Nu i sommar har jag fått två stycken till. Men dessa är i emalj. Har ni sett de nya emaljmuggarna som har kommit ut? Den första fick jag i födelsedagspresent och den andra köpte Björn till mig på en resa som jag berättar mera om i ett annat inlägg.

Mina två nyaste muggar.

Denna var min första.




Denna fick jag av Björn.

Alla ni som tycker om muminmuggar tycker jag att skall gå in på denna sida. Man kan vinna muminmuggar!

Här kommer mitt tävlingsbidrag:

Min relation till mumindalen är inte så komplicerad. När jag var liten tittade jag mycket på mumin på tv. Jag har haft massor av klädesplagg med muminmotiv. Jag minns speciellt en tröja som min mamma hade stickat, den var röd med snorkfröken på. Jag tror att jag inte uppskattade den lika mycket på som jag skulle nu. Jag har ett minne av att den killade och stacks...
Av min min att tyda så ser jag inte så nöjd ut i min stickade tröja...

När jag var liten var vi många gånger till Nådendal för att besöka mumindalen. Jag har inte koll på hur många semesterresor som vi spenderat i Mumindalen men det är många. Varje gång vi besökte mumindalen ville jag ha Lilla My som kindmålning. Det har allt sedan dess hängt med det med Lilla My. Hon är ta mej tusan den tuffaste tjejen som finns. Snabb i käften och alltid lika finurliga kommentarer.



Här är tre bilder från våra semesterresor. Alla med Lilla My på kinden. Jag minns speciellt den senaste bilden. Egentligen kände jag mig för gammal för att ha en kindmålning, men jag kunde inte låta bli när min lillasyster tog en...

Jag hoppas verkligen att Mumindalen i Nådendal kommer att finnas kvar ännu när vi har barn så att vi kan besöka stället. Jag har så fina minnen från våra semesterresor när jag var liten och jag vill ge det till våra barn också.

I tonåren var min förtjusning över mumin inte lika stark men det har med åren växt allt mera. Jag är numera helt galen i alla muminprodukter. Min skolkalender är mumin, vår säng är fylld av mumingosedjur, jag kokar mat i en muminkastrull, jag anser mitt vackraste smycke vara mitt armband i silver med äkta muurla mumin berlocker på, jag går till universitet med min gula mumin take away termos, vi har mumintabletter i köket och när de blir slitna och skall bytas ut köper jag nya mumin, allt detta och jag är 22 år... Är jag faktiskt så här knäpp.. (I ett annat inlägg skall jag visa er alla mina nya muminprodukter som flyttat in hos oss under sommaren.) Det kan fortsättas hur lång som helst... Jag tycker mumin produkter är så vackra och fina! När jag har tid och inget annat för mig brukar jag också se ett avsnitt mumin. Det är så befriande och rogivande att följa med de små trollens äventyr.

Till tävlingen så hör också att man skall motivera varför just man själv skall vinna muggarna. Jag tycker att mitt svar är ganska uppenbart. Jag är helt galen i allt som har med mumin att göra. Dessutom skulle det kännas extra bra att vinna dem eftersom att studiebudgeten inte tyvärr tillåter mig att köpa alla de muminmuggar som jag de facto gärna skulle ha i mitt skåp.

Jag hoppas ni fick en liten inblick i min muminfascination. Jag väntar med spänning på om jag blir den lyckliga och får vinna muminmuggar! Det vore en perfekt motivationshöjare såhär i höstmörkret när studierna har satt igång! Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar