onsdag 14 september 2011

Iron Maiden 8.7.11

Fredagen den 8.7.11 bilade vi (jag, Björn, Milla och Frank) ner till Helsingfors för att fara på Iron Maiden konsert på fredagkväll. Som förband spelade Alice Cooper. Konserten var på Olympiastadion, vi hade utrustat oss med engångsregnrockar med vädret visade sig från sin bästa sida. Det var lite väl varmt att promenera till stadion i svarta långbyxor och svart t-skjorta. Men ska de vara så ska de vara!


Väntar med spänning på att showen skall börja


Alice Cooper var förband. Eftersom att vi (jag och Björn) hade sett hans band tidigare var det inga direkt nyheter. Men underhållande var han.

Frankenstein äntrade också scenen.

Det blev en liten väntan innan IronMaiden började spela men "gräset" var mjukt och skönt att sitta på.

Äntligen! Det finns nog nästan inget som slår känslan när Bruce Dickinson kommer in på scenen under första låten. Let the show begin!

Nedan följer ett antal "bakgrunder"(vet inte vad det egentligen heter) som de hade under spelningen. En del är album covers medan andra relaterar till låten som de spelade.

The final frontier



Dance of death

The trooper

Bruce Dickinson

En del av bandet.




Här kom Eddie också på scen.

Och spelade lite gitarr med bandet.

Ett enormt Eddie huvud.

Det var som vanligt en helt grym show! Än en gång levererade Iron Maiden Det var roligt att höra flera låtar från den nya skivan. Jag har för mig att jag själv filmade något men jag kan inte hitta de filerna för tillfället. Här är ett klipp av min favoritlåt från den nya skivan. I get chills!


Vi stannade i Helsingfors två nätter. På lördagen var det min födelsedag och då shoppade vi hela dagen och till kvällen avnjöt vi lite bubbel och hallonpaj på hotellrummet innan vi fortsatte födelsedagsfirandet med middag ute och en helkväll i Helsingfors nattliv. Vi blev guidade av Björns och Millas farbror och tacka vet jag det för krogen vi kom till skulle vi nog inte ha hittat annars.

Ett glatt födelsedagsbarn.

Vi skulle få till en lyckad bild, men det visade sig vara väldans svårt. Här är Millas min åtminstone bäst...

Tack för en helt underbar resa! Det var nog den roligaste födelsedagen jag har haft på länge! Hoppas Iron Maiden kommer till Finland nästa sommar så att vi kan göra om detta!

1 kommentar: