tisdag 12 januari 2010

Blomkålssoppa is the shit

Har just lunchat klart. Idag blev det en blomkålssoppa och det blev riktigt god. När jag hade satt till lite extra ingredienser vill säga. Man måste passa på och göra grönsakssoppor som B inte gillar när han är i skolan och lunchar där istället. Men imorgon lunchar han hemma så jag vet inte vad jag skall hitta på då. Kanske han får göra sin egen mat. De lämnade nämligen rätt så mycket soppa över så det räcker gott och väl till imorgon också. Till och med till två portioner till så det räcker åt B också. Jag kan ju alltid föreslå det..
Idag har jag inte gjort så mycket ännu. B hade sovmorgon så vi steg upp först en halv nie tiden så jag har inte hunnit med så mycket. Bara två avsnitt weeds hittills, men tro mig de blir flera innan denhär dagen är slut. Vidare har jag sytt hängare i ett antal handdukar som saknade de, bl.a. alla våra fosters handdukar. Och så har jag ett bröd på bakning. Kanske det blir nybakt bröd till eftermiddagsfikat. De kanske blir något att sikta på.
Min sticksöm avancerar bättre än jag trodde. Jag har faktiskt börja tro att jag får den klart ännu under jullovet. Förutsatt att jag är lika effektiv som jag var igår. De sku int ta så läng att stick om man hade lite större stickor men då blir de inte lika fint så de e bara att utsätta fingrarna ännu några dagar.
Vi har int fått öt ännu. Vi beställde de under jullovet så att de sku börja komma från och med igår men ännu har ingen tidning dykt upp. Blir nog att ringa dit om den int börjar komma. Yes ännu en telefonkö. Men kanske de inte e lika hopplöst att komma fram dit. Kan man ju hoppas.
Men nu blir det nog ett antal weeds avsnitt och sticksömmen.
Trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar