söndag 17 januari 2010

17.01.2010

Helgen börjar så småningom lida mot sitt slut, så även mitt jullov som varat länge. Men kunde nog fortsätta att vara ledig lite nu som då. För nu när det kör igång finns det inga ledigheter på länge. Men jag hade tänkt ta lite färre kurser nu på vårterminen för att undvika den stress jag hade satt mig själv i inför julen.
Denhär helgen har varit riktigt lugn och skön. Fredagen kom vi hem från vasa. Det var tänkt att vi sku ta volvo till in till J:town och sätta den i halpa hallis parkeringsgrotta så att den sku få stå där under tiden vi var i stan. Den har krånglat när de vari så kallt och vi tänkte att de sku bli bra bara den fick bli ordentligt n. Vi kom kanske en halv kilometer, då sa de stopp. Men som tur var fanns pappas bil där hemma. Vi hämtade den och bogserade hem min stackars volvo. Hoppas att pappa klarar av få den i skick. Saknar min lilla volvo. Men som tur är finns ju i alla fall b:s bil så vi behöver inte bussa till och från vasa.
Fredagen fortsatte med mat vid den efterlängtade restaurangen. De har haft semesterstängt i några veckor så jag kunde inte fara dit under jullovet men i fredags fick jag den godaste maten som finns. Efter att vi käkat var vi o såg Avatar på bio. Det är den otroligaste filmen jag någonsin sett. Själva storyn var väl rätt så billig och intetsägande. Man kunde lista ut vad som skulle ske. Men omgivningen. Det var det vackraste som jag någonsin sett. Jag kunde packa väskan och åka dit genast. Jag har svårt att tro att det kommer någon film som kan toppa upplevelsen av denna film. För det var inte bara som att titta på en film och följa med i handlingen. Man blev helt betagen av det som visades på duken. Wow säger jag bara.
Lördagen tillbringades i lappfors med de två busfröna. Fick leka hela dagen lång med dem och det var precis vad som behövdes. Fast det var fart på från morgon till kväll kändes det ändå så lugnt och skönt. De ända problem som uppstod under dagen var hur vi bäst lastar stockarna på tågvagnarna och var vi skall placera alla bilarna. Det är så befriande att ha såna dagar allt emellanåt. Jag njöt av varje sekund.
När busfröna hade farit hem tog jag en liten promenad för att få lite friskluft. Resten av kvällen tittade jag film och stickade klart mina sockor. Nu återstår bara att se om det behövs några virkade varv på kansten eller ej. Under gårdagen hann jag dessutom göra klart busfrönas sockor. Ett par vanliga sockor åt F, blåa såklart med ett vitt F på.. M fick ett par vita som jag sticka i påfågelsmodell upp till i kanten. Modellen passar bäst åt sådana som kanske inte vandrar omkring så mycket ännu.
Idag blir det mat hos mammas. Sen bär det av mot vasa igen. B är och packar ihop sitt trumset. De jammade hela gårdagen och ända in på sena natten. Det brukar bli så under bandkvällarna. Men vilken tur att busfröna kunde hålla mig sällskap under dagen då.
Bara att vänta på B nu så att vi får bege oss till min mors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar