lördag 9 januari 2010

Nya möbler gillar väl alla

Håller på att bli alldeles "dagavill" med alla ledigheter. Ännu en veckas ledighet förrän skolan börjar. Känns väldans skönt att vara ledig ännu en hel vecka utan några planer. Förutom att julgardinerna skall nedtagas. Alla andra julsaker fick åka ner i lådor igår när vi flyttade om här i lägenheten. Vi köpte dessutom ett nytt tv-bord och ett nytt databord.
Vi försöker utrota alla träfärgade möbler här i lägenheten och nu rök bokhyllan som tv:n har stått på. Men vitrinskåper fick lämna. Var skulle vi annars ha alla de tusen glasen som står där. B tycker att sprithyllan borde få en mera proper plats och inte lägst ner i skåpet. Men tyvärr passar de bäst där och till hans nackdel är det jag som bestämmer om den saken.
Databordet måste vi inhandla så att vår nya printer skall ha någon fast plats. Känns inte rätt att ha den att stå på golvet. Den är ganska massiv dessutom. Men nu har den fått ett eget vitt och glansigt bord i överloppsrummet där den står så prydligt.
Idag fick jag hämta ut mitt paket som innehöll min pulsmätare. Nu har jag äntligen fått den rätt inställd och den fungerar nu som den skall. Tog en stund innan den började registrera pulsen så jag hann bli orolig att den var sönder och att jag skulle bli tvungen att skicka in den på service. I och för sig skulle det inte göra så mycket eftersom att jag ändå inte har någon användning av den för tillfället. Bandet som sändaren sitter på kan jag inte ha på mig ännu. Måste vänta en vecka eller två så att tatueringen helt har läkt.
Kvällen blir nog lugn här på skeppsgatan. Ett glas vin kan jag knappast ta eftersom att vinet vi har här hemma smakade blaj. Skulle ta ett glas med vår fina middag som vi hade gjort idag men det föll mig inte alls i smaken. Men B tyckte det var helt ok så han får dricka hela flaskan. Men till all min lycka finns det ännu många små baileys flaskor kvar i spritskåpet. Efter att kvällen är slut gissar jag att det finns en mindre.
Kvällen får bestå av ett glas baileys, en bra film och kanske ett handarbete eller två. Jag skall leka gammal tant och sticka på mina sockor tror jag bestämt. Att det skall ta så lång tid att sticka mönstrade knäsockor... Men man får skylla sig själv eftersom att man glömmer bort dem under en månad eller två för att sen komma ihåg dem i en vecka och igen glömma bort dem.. Men det tar sig sa pyromanen.
Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar