måndag 11 januari 2010

Kundtjänster vet verkligen hur man stressar upp folk

Mina nerver håller på att spricka snart. Har suttit en evighet i telefon kö till kundtjänst hos Stickmagasin. Jag skall avbeställa tidningen, men det tycks ta en hel dag för att ens komma fram till kundtjänsten. Jag har varit placerad som nummer ett i kön i säkert en halv timme och jag fattar inte vad människan som är före mig har för ett ärende som tar så där läääääänge. Skulle jag inte vara nummer ett skulle jag lägga på luren och försöka senare, men jag är ju så nära..
Hittills idag har jag gjort en äcklig avocadosoppa till lunch. En stor besvikelse var den. Hoppas på något godare imorgon till lunch. Annat jag sysselsatt mig med är att byta ut julgardinerna. Så nu är det ljust och fräsch i alla fönster. I hobbyrummet satte jag upp en gardin som mommo har gjort. Det är en virkad kappa i brunt. Egentligen är den inte så fin men när man tänker på att någon satt ner så mycket tid på att virka en hel gardin så blir den vackra i mina ögon.
När jag inte har bytt gardiner har jag tittat på Weeds. Har sett hela första säsongen och är nu i mitten av säsong två. Serien har toppat alla mina förväntningar och så fort jag får lite tid över sätter på ett avsnitt och tar fram min sticksöm. Nu har jag äntligen kommit igång med andra sockan. Nu är det bara att vara riktigt flitig denna sista lediga veckan så kanske jag hinner använda sockorna ännu denna vinter. Man kan ju alltid hoppas.
Äääntligen, nu kom jag fram till kundtjänst och prenumerationen är stoppad.
Idag är B i skolan från 8-16 så jag måste klara smörjningen själv idag. Det har gått okej hittills, men det är tur att jag inte måste smörja den hela tiden för då skulle jag behöva många många tuber med kräm. Det är inte så lätt att pricka tatueringen varje gång så det går ganska mycket kräm till spillo. Hela min rygg brukar vara insmörjd efter att jag försökt smörja bara tatueringen. Men bara två och en halv timme till så behöver jag inte bry mig mer om det. Och imorgon har han bara 8-14 så då är det inte så många gånger jag är tvungen att sköta det själv.
Nu känner jag att det är dags för en kopp te och ett weeds avsnitt. Kanske jag belönar mig med det resten av eftermiddagen för att jag varit så duktig och bytt alla gardiner. Eller så bakar jag något gott tills B kommer hem. Får se vilket som.
Trevlig fortsättning på denna soliga måndag, synd att jag inte kan fara ut och njuta av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar